x تبلیغات
سورینت

طراحی سایت چیست؟

 

طراحی سایت چیست؟ بررسی مفهوم طراحی سایت

 

پاسخ به سوال طراحی سایت در مشهد چیست ساده به نظر می رسد، بله درست است اگر بخواهید به صورت گذرا به این سوال پاسخ دهید پاسخ ساده ای خواهد داشت، در ادامه تعریف ویکی پدیا از طراحی وب را قرار دادیم:

طراحی سایت چیست از دیدگاه ویکی پدیا:

طراحی وب به مهارت ساخت و راه‌اندازی صفحات وب گفته می‌شود. تیم برنرز لی، مخترع وب، با برپایی یک سایت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازندهٔ وب در تاریخ نگاشت. او در نخستین وب سایتش، از اَبَرمتن و پیوندی برای ایمیل (پست الکترونیک) استفاده کرده بود.

 

در آغاز، وب سایت‌ها با کُدهای ساده HTML نوشته می‌شدند، گونه‌ای از زبان نشانه‌گذاری که ساختار ساده‌ای به وب گاه‌ها می‌داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به آدرس‌های دیگر از طریق ابرپیوند. در مقایسه با روش‌های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می‌توانستند با یک مرورگر، صفحه‌های پیوند خورده را باز کنند.

 

با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُدنویسی اش، اَبَرمتن یا اچ تی ام‌ال، پیچیده‌تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول‌ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده‌ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان‌های پنهان در صفحه‌های وب قرار گرفتند. با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول‌های پنهان در صفحه از گردونه خارج، و به جای آن استفاده مناسب از زبان کمکی «CSS» جایگزین شد.

 

فناوری‌های یکپارچه‌سازی پایگاه داده (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP. NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار وب سایت‌ها را باز هم تغییر داده و آن را پیشرفته تر کرده‌اند.

 

سایت واکنش گرا یا سایت ریسپانسیو (responsive) سایتی است که با ابعاد و رزولوشن دستگاه‌های مختلف سازگاری دارد و کاربران بدون توجه به اینکه صفحه نمایش دستگاهشان کوچک باشد. همچنین با آمدن نگاره‌های جاندار و فناوری‌های پویانمایی به صفحه‌ها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی‌های تازه به سازندگان رسانه و طراح‌های وب داده شد.

 

تعریف طراحی سایت چیست به زبان ساده:

 

اگر بخواهیم تعریف ساده ای از طراحی وب سایت مشهد داشته باشیم باید بگیم طراحی سایت به معنای طراحی و ساخت یک وب سایت یا بهینه سازی و ری دیزاین یک سایت قدیمی در بستر اینترنت است. 

 

 

تاثیر شرکت مایکروسافت در پیشرفت سایت ها

 

در سال ۲۰۰۰ میلادی شرکت مایکروسافت با معرفی اولین نسخه از مرورگر Internet Explore برای سیستم عامل مک انقلاب بزرگی در مرورگر های اینترنتی و طراحی سایت های اینترنتی به راه انداخت. اولین نسخه از مرورگر Internet Explore به صورت کامل از HTML 4.1 و CSS 1 پشتیبانی می کرد که این خود پیشرفت عظیمی بود. این را هم خدمت تون عرض کنم که اولین مرورگری که به صورت کامل از تصاویر با فرمت PNG پشتیبانی می کرد همین مرورگر بود. 

 

وب دیزاین چیست؟

 

طراحی سایت ، طراحی وب سایت، وب دیزاین یا WEB-DESIGN به مراحل ساخت و طراحی یک وب سایت و ساخت یک پایگاه اینترنتی برای ارائه خدمات محصولات یا معرفی یک شرکت یا اطلاع رسانی گفته می شود.

 

 در واقع طراحی سایت در مشهد شامل ۴ مرحله اصلی می شود که در ادامه هر مرحله را به صورت کامل توضیح می دهیم: 

مرحله اول: طراحی وایر فریم

 

در مرحله اول از طراحی سایت باید با توجه به نیاز های مشتری و نوع سایت ابتدا یک نمای کلی از سایت را طراحی کرد و یک نقشه کلی از صفحات سایت و اینکه جایگاه و چیدمان المان ها و عناصر مختلف را تعیین کرد به این مرحله از طراحی سایت به اصطلاح طراحی وایر فریم گفته می شود. 

 

مرحله دوم طراحی سایت چیست؟ طراحی گرافیک سایت

 

بعد از اینکه در مرحله طراحی وایر فریم محل قرار گیری عناصر سایت مشخص شد حال نوبت به طراحی گرافیک سایت می رسد. منظور از طراحی گرافیک سایت این است که با استفاده از نرم افزار های مخصوص این کار به طراحی وایر فریم رنگ و لعاب داده و با توجه به نوع کسب و کار اینترنتی که قرار است با سایت راه اندازی شود رنگ بندی و گرافیک سایت طراحی می شود.

 

مرحله سوم طراحی سایت چیست؟ کدنویسی و برنامه نویسی سایت

 

بعد از طی شدن مراحل طراحی وایرفریم و طراحی گرافیک سایت نوبت به مرحله برنامه نویسی سایت می رسد. در مرحله برنامه نویسی سایت هم با توجه به نیاز های مشتری و مدل سایتی که قرار است طراحی شود می توان روش های مختلفی را برای بخش مدیریت سایت انجام داد. برای این منظور می توان از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کرد یا اینکه یک فریم ورک اختصاصی از صفر برنامه نویسی کرد. تصمیم اینکه این بخش از کدام مورد استفاده شود بیشتر به بحث هزینه ها و نیاز مشتری بر می گردد که بر اساس این فاکتور ها باید تصمیم گیری کرد. 

 

مرحله چهارم از طراحی سایت چیست؟ راه اندازی سایت به صورت کامل

 

بعد از انجام ۳ مرحله قبل از مراحل طراحی سایت چیست به مرحله آخر کار یعنی راه اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت که در هر نقطه از جهان قابل دسترسی باشد. در مرحله آخر بعد از تهیه یک هاست مناسب و انتخاب یک نام دامنه مناسب سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. 

 

وظایف یک طراح سایت چیست؟

 

همان طور که مراحل یک طراحی سایت را در قسمت قبل خواندید وظایف یک طراح سایت به این بستگی دارد که مسئولیت انجام کدام قسمت را بر عهده گرفته است. در واقع برای راه اندازی یک سایت حرفه ای به دو تیم یا شخص نیاز هست، یک تیم برای طراحی بخش Front-end یا همان شکل و ظاهر سایت و تیم یا شخصی دیگر برای بخش Back-end که شامل کدهای سمت سرور یا همان طراحی وساخت قسمت مدیریت سایت است. در ادامه وظایف هر کدام از تیم های فرانت اندکار و بک اند کار را به صورت کامل شرح می دهیم. 

وظایف یک فرانت اند Front-end کار برای طراحی سایت چیست؟

 

فرانت اند سایت شامل تمامی بخش ها و کدهای سایت است که در معرض دید عموم قرار دارند و تمامی ویژگی های ظاهری یک سایت توسط تیم یا فرد فرانت اند کار طراحی و ساخته می شود. در حقیقت تمام قسمت های یک سایت که توسط بازدیدکنندگان قابل دیدن است بخش فرانت اند سایت نام دارد.

 

برای طراحی و توسعه ظاهر یا همان Front-end یک سایت نیاز به برنامه نویسی به زبان های HTML , CSS , JAVA-SCRIPT است و یک توسعه دهنده Front-end کار باید به این زبان ها تسلط کافی داشته باشد. البته معمولا در پروژه های بزرگ و برای سایت هایی که گرافیک در آن اهمیت ویژه ای دارد از یک گرافیک کار هم برای طراحی قسمت های گرافیکی مانند آیکون های سایت، تصاویر بخش های مختلف و تنظیم و رنگ بندی سایت استفاده می شود. 

 

وظایف یک بک اند Back-end کار برای طراحی سایت چیست؟

 

در ابتدا بزارید یک توضیح مختصر راجع به بک اند یک سایت داشته باشیم: در حقیقت تمامی کدهای سمت سرور و کدهایی که توسط کاربران سایت قابل دیدن نیست کدهای بک اند یا Back-end نامیده می شوند. توسعه دهنده بک اند Back-end یک تیم یا شخص است که مسئولیت کدنویسی ساختار و ستون های اصلی یک سایت را بر دوش دارد. در واقع تمامی امکانات و عملکردهای یک سایت باید در بخش بک اند سایت کدنویسی شوند. معمولا برای طراحی و برنامه نویسی بخش Back-end بک اند سایت از زبان های برنامه نویسی Python، ASP و PHP استفاده می شود. 

ابزارهای مورد نیاز یک طراح سایت چیست؟

 

ابزار های طراحی سایت چیست؟ در ادامه می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم، حتما بعد از خواندن عنوان این قسمت با خودتان فکر کردید که اولین ابزار برای طراحی سایت یک کامپیوتر قدرتمند است! بله درست فکر کردید ابتدایی ترین ابزار برای طراح سایت شدن تهیه یک کامپیوتر یا لب تاب قدرتمند است که بتواند برنامه های گرافیکی و برنامه های کدنویسی را به راحتی اجرا کند و در زمان کار هنگ نکند تا تمامی حواس طراح سایت به کار اصلی معطوف باشد. در قدم بعدی ابزار های طراحی وب با توجه به مراحلی که در بالا خواندید متفاوت خواهد بود، اما یکی از اصلی ترین ابزار های طراحی وب همان زبان های برنامه نویسی و فریم ورک های مربوط به آن زبان هستند که با توجه سلیقه فرد طراح و مدل سایت انتخاب می شوند. 

انواع طراحی سایت چیست؟

 

سایت ها به ۲ دسته کلی تقسیم بندی می شوند:

 

    سایت های استاتیک

    سایت های داینامیک

 

در ادامه سایت های استاتیک و سایت های داینامیک را به صورت کامل شرح خواهیم داد وتوضیح می دهیم که هر کدام در کدام مدل سایت ها استفاده می شوند. 

طراحی سایت استاتیک چیست؟

 

در قسمت قبل با فرانت اند و بک اند سایت به خوبی آشنا شدید و دیدید که هر کدام چه وظایفی بر عهده دارند، با این مقدمه به توضیح سایت های استاتیک می پردازیم. در سایت های استاتیک در واقع تنها قسمت فرانت اند کار انجام می شود، یعنی هر کدام از صفحات یک سایت به صورت جدا طراحی شده و در سرور بارگذاری می شوند.

 

در سایت های استاتیک مدیر سایت نمی تواند محتوای سایت را تغییر دهد و برای تغییر دادن آن یا باید خود طراحی سایت را یاد بگیرد یا باید یک طراح سایت را استخدام کند تا تغییراتی که می خواهد را بتواند انجام دهد. معمولا در زمان حاضر که سیستم های مدیریت محتوای بسیار حرفه ای همانند وردپرس روی کار آمدند استفاده از سایت های استاتیک خیلی کم شده است. معمولا برای طراحی سایت های شرکتی کوچک یا سایت های معرفی که تا مدت ها محتوای آن تغییر نخواهد کرد از سایت های استاتیک استفاده می شود. 

طراحی سایت داینامیک چیست؟

 

سایت های داینامیک پویا هستند و در طراحی سایت های داینامیک هر دو بخش فرانت اند و بک اند برنامه نویسی می شوند. در سایت های داینامیک برنامه نویس بک اند وظیفه پویا سازی وب سایت را بر عهده دارد و با استفاده از کدهای سمت سرور اسکریپتی را طراحی می کند که سایت به صورت کامل پویا باشد.

 

پویا و داینامیک بود سایت به این معنی است که تمامی محتوای صفحات سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر است و ممکن است هر روز یک صفحه جدید با محتوای متغییر در سایت منتشر شود مانند سایت های خبری یا مجله ای که در هر روز چندین اخبار جدید را در صفحات جدید منتشر می کنند. 

 

طراحی سایت شرکتی

 

یک اقدام ضروری و مهم برای شرکت‌ها ورود به دنیای کسب و کار اینترنتی آنلاین با استفاده از طراحی سایت شرکتی در کنار طراحی فروشگاه اینترنتی مشهد است.

با رشد روز افزون در دنیای آنلاین کسب و کارهای گوناگون علاوه براینکه در فضای فیزیکی فعالیت خود را انجام می‌دهند دردنیای آنلاین هم فعالیت کاری خود را ادامه می‌دهند. از این طریق به رشد و توسعه کسب و کارشان کمک شایانی خواهند کرد. طراحی سایت مشهد برای هر کسب و کاری به عنوان یک نمای از آن کسب و کار در فضای وب است. بدین صورت هرکسب و کاری می تواند بصورت عالی خود را معرفی کنند.

 

هر روز به تعداد افراد در دنیای مجازی اضافه می‌گردد. افراد قبل از آنکه به سراغ یک شرکتی در فضای فیزیکی بروند ابتدا در موتورهای جستجو آن را جستجو می‌کنند. چندین پیشنهاد از طرف موتورهای جستجو مواجه می‌شوند و اگر افراد برای اولین بار با برند شما آشنا می‌شوند یک تصویر ایده آل از کسب و کارتان نبیند مطمئنا جذب کارتان نخواهند شد و اینچنین بیشتر مشتریان خود در فضای وب از دست خواهید داد. از این رو باید برای جذب مخاطبان بیشتر در فضای آنلاین طراحی سایت شرکتی خود را جذاب و کاربرپسند انجام دهید. ساخت سایت شرکتی شما نمایانگر این خواهد بود که کسب و کار شما درسطح حرفه ای قرار گرفته است یا نه؟

 

چرا طراحی سایت شرکتی انجام دهید؟

 

همانطور که در بالا توضیح داده شد افراد بسیاری قبل از اینکه بصورت مستقیم در فضای فیزکی با کسب و کاری صحبت کنند در فضای آنلاین یک شرکت را پیدا می‌کنند و آنرا کامل و دقیق بررسی می‌کنند و سپس با آن شرکت تماس برقرار خواهند کرد.

 

از این رو افراد باید طراحی سایت مشهد خود را کاملا حرفه‌ای و کاربر پسند ایجاد کند. اگر چنین کاری را انجام ندهند مطمئنا مخاطبان زیادی را از دست خواهند داد و نمی‌توانند به اهدافی که مدنظرشان هست برسند. بدین صورت برای ایجاد یک سایت شرکتی با افرادی همکاری کنید که تجربه‌کاری بالای در زمینه طراحی سایت دارند.

 

شرکت های طراحی وب سایت مشهد باید سفارش طراحی سایت مشهد شرکت ها را مطابق با نیاز کارفرما با بالاترین کیفیت و امنیت ممکن انجام دهند.

 

برای طراحی سایت شرکتی از چه سیستم مدیریت محتوایی باید استفاده کرد ؟

 

با بوجود آمدن سیستم مدیریت محتواهای گوناگون صاحبان کسب وکار به راحتی می‌توانند ویترین کاریشان در فضای آنلاین مدیریت کنند. سیستم مدیریت محتواها شامل وردپرس، جوملا، دروپال،..  می‌شود. اما محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا که در ایران و اکثر کشورهای اروپایی استفاده می‌شود وردپرس است. این سیستم مدیریت محتوا ویژگی های منحصربه فردی مانند موارد زیر را شامل می‌شوند:

 

    پلتفرم انعطاف پذیر

    متن باز یا اپن سورس

    پوسته و قالب های متنوع

    بروز رسانی خودکار

    دارای توسعه دهنده‌های زیاد

    دسترسی سریع و آسان به نصب نرم افزار

 

 

چگونه با طراحی سایت شرکتی در بین مخاطبان حرفه ای دیده می شوید؟

 

مطمئنا شما هم در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را انجام‌ می‌دهید. اما برای معرفی کردن برندتان نباید تمام وقت و هزینه خود را در شبکه های اجتماعی بگذارید چنین کاری اصلا حرفه‌ای نخواهد بود و در بین مخاطبان و همچنین رقبایتان یک کسب و کار آماتور و غیر حرفه ای شناخته خواهید شد. هر کسب و کار شرکتی با توجه به امکانات و نیازهای که دارد باید طراحی سایت مشهد خود را انجام دهد اما باید کاملا جذاب و حرفه‌ی صورت بگیرد.

 

 

ویژگی های طراحی سایت شرکتی

 

یک سایت عالی باید یک ساختار استاندارد داشته باشد علاوه براین باید دارای یک زیر ساخت و جذابیت عالی باشد. تمام این موارد باید به گونه ای متناسب با نیازهای یک شرکت پیاده سازی شود. یک سایت برای تمام حوزه‌ها یکسری ویژگی‌ها مشترک مثل‌ سرعت بارگذاری بالا، قابلیت توسعه، ریسپانسیو و… را شامل می‌گردد.

 

و اما یکسری ویژگی ها مخصوص  طراحی سایت شرکتی می‌گردد:

۱.طراحی صفحات اختصاصی

 

برای معرفی محصولات یا خدمات هر شرکت باید صفحاتی متناسب با همان خدمت یا محصول پیاده سازی گردد. از این طریق می توانید مخاطبان بسیار جذب کنیم و این یعنی یک قدم به هدفتان نزدیکتر خواهید شد.

۲. طراحی صفحات تماس با ما

 

در طراحی سایت مشهد مهم ترین بخش برای ارتباط برقرار کردن با مخاطبان همین صفحه تماس با ما است. اما در طراحی صفحات تماس با ما باید یکسری ظرافت ها را به خرج دهید تا درصد بالای از مخاطبان با شما ارتباط برقرار کنند. نوع چیدمان در صفحات

تماس با ما در سایت های شرکتی بسیار با اهمیت است. چنین کاری نیاز به مهارت و تجربه دارد.

 

۳. شبکه های اجتماعی

 

شبکه های اجتماعی یکی از راه‌های جذب مخاطب برای وب سایت‌ها است اما این فعالیت‌ها باید براساس یکسری اصول پیاده سازی شوند. بدین طریق که سیتم‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی در سایت‌ها به خوبی ایجاد گردد تا مطالب و پست‌های جذاب در اختیار مخاطبان قرار گیرد.

۴. روانشناسی رنگ‌ها و جذابیت‌های بصری

 

برای استفاده از رنگ‌ها در دنیای آنلاین نیازمند دانش روانشناسی رنگ‌ها به گونه ای که هررنگی که برای هر المان استفاده می شود باید مطابق با نیاز مخاطبان باشد. تمام این روش‌ها که پیاده سازی می‌شود برای جذب مخاطبان هست، تا بتوانیم یک برند عالی در ذهنشان ثبت کنیم.

۵.اشتراک گذاری ویدئو

 

قابلیت ایجاد ویدئو به منظور معرفی محصول یا خدمتتان خواهد بود. چنین امکانی را می‌توان در سایت های شرکتی قرار دهیم تا براحتی برندمان را به بازدیدکنندگان نشان دهیم.

۶. ساخت فرم‌های اختصاصی

 

امکان ساخت فرم‌های اختصاصی برحسب نیاز مشتریان باید پیاده سازی و اجرا شوند. این فرم‌‌ها شامل فرم استخدام، پذیرش نمایندگی،.. می‌شوند.

تعرفه طراحی ارزان قیمت در مشهد

 

تعرفه و قيمت طراحي سايت مشهد

انواع قيمت و تعرفه طراحي وب سايت در مشهد (سال 1400) در اين صفحه به شما معرفي مي شود.هزينه طراحي سايت مشهد در شرکت هاي مختلف متفاوت است.هر شرکت براساس عوامل مختلفي هزينه و قيمت طراحي وب سايت مشهد هاي خود را اعلام مي کند.هرچند دريافت مبالغ بالا لزوما به معني حرفه اي بودن و کيفيت بالا نيست، اما بايد توجه داشته باشيد که قطعا يک سايت حرفه اي ، ارزان نخواهد بود. چراکه استفاده از دانش و تجربه برنامه نويسان و طراحان حرفه اي و همچنين بکارگيري آخرين تکنولوژي هاي دنيا هزينه زيادي دارد    .

قيمت طراحي سايت اختصاصي در مشهد در شرکت آوينا پرداز را مي توان در يک بازه معقول و متوسط در نظر گرفت.در تعرفه طراحي سايت مشهد هاي ما از قيمت هاي سرسام آوري که توسط برخي شرکت ها اعلام ميگردد خبري نيست و از سمت مقابل، بدليل تعهد ما به استفاده از افراد حرفه اي و خلاق و جديدترين تکنولوژي ها، امکان طراحي وب سايت با قيمت هاي بسيار ارزان هم وجود ندارد. 

فريب قيمت هاي بالا براي طراحي سايت را نخوريد!

واقعيت اين است که شما هيچگاه به اندازه يک شرکت طرحي سايت در مورد انواع وب سايت ها ، نحوه کارکرد آنها ، مشکلات و مزاياي هريک از روش هاي طراحي، اطلاعات و آگاهي نداريد و همچنين به اندازه اعضاي يک شرکت نرم افزاري حرفه اي مطالعه و تحقيق در خصوص آخرين روش ها و راه کارها در دنياي بازاريابي آنلاين نداشته ايد.

البته بسياري از شرکت هاي طراحي سايت هستند که همچنان از روش ها و تکنولوژي هاي قديمي براي ساخت سايت هاي خود استفاده مي کنند و تنها با استفاده از يک ظاهر و پوسته زيبا سعي مي کنند وب سايت طراحي شده را نيز حرفه اي و بروز جلوه دهند که مطمئنا يک فرد غير متخصص نمي تواند متوجه اين اختلاف شود.اما پس از مدتي قديمي بودن تکنولوژي ها در عمل مشکلات زيادي را بوجود خواهند آورد. عقيده ما اين است که براي يک شرکت حرفه اي، هيچ بن بست و محدوديتي وجود ندارد و اگر از شرکتي جملاتي مانند "نمي توانيم چنين امکاني به سايت شما اضافه کنيم" شنيديد بدانيد که با يک شرکت طراحي سايت غيرحرفه اي طرف هستيد. 

همانطور که ما در مورد بسياري از جنبه هاي کاري و حرفه اي شما آگاهي نداريم و در صورتي که بخواهيد براحتي مي توانيد "جوجه را جاي قناري" به ما بفروشيد! متاسفانه در بسياري از شرکت هاي IT و طراحي نيز از عدم اطلاعات مشتريان سوء استفاده مي شود و به بهانه هاي واهي مبالغ هنگفتي جهت طراحي يک سايت ساده اما خوش زرق وبرق، دريافت مي گردد.

ظاهر وب سايت معمولا تاثير زيادي در قيمت آن ندارد

بخاطر داشته باشيد ، ظاهر سايت و جلوه هاي گرافيکي معمولا تاثير خيلي زيادي روي هزينه طراحي وب سايت مشهد شما ندارند.مگر طراحي هاي بسيار خاص که تماما با استفاده از اسکريپت و jQuery انجام گردد. تعداد اين نوع سايت ها انگشت شمار بوده و استفاده هاي بسيار خاصي دارند.

بنابراين فريب ظواهر سايت ها را نخوريد! ظاهر سايت يکي بخش هاي بسيار ساده وب سايت است که معمولا نياز به دانش خاصي ندارد و هر طرحي که مد نظر شما باشد را مي توانيد در سايت خود داشته باشيد.چيزي که در طراحي مهم است چيدنِ عناصر مهم وب سايت در بخش هاي مهم است. از اين حيث هر وب سايت بر اساس نوع کاربراني که دارد با ديگري متفاوت است. بسيار مهم است تحقيقات لازم، مثلا در مورد نوع حرکت چشم کاربران روي صفحه مانيتور قبل از شروع کار طراحي وب سايت انجام گرفته باشد.بسياري از شرکت هاي طراحي سايت بجاي توجه به نکات کاربردي جهت هدايت کاربر به صفحه هاي مهم و کليدي با ايجاد يک ظاهر گرافيکي زيبا و چند جلوه حرکتي در وب سايت سعي در حرفه اي نشان دادن وب سايت طراحي شده و البته دريافت مبالغ بالا از مشتريان دارند که به هيج وجه نه از نظر حرفه اي و نه از نظر اصولي مورد تاييد نيست.

طراحي سايت هاي بي کيفيت و قالب آماده وردپرس و جوملا حداکثر 1 ميليون تومان!

در مقالات متعددي به اين موضوع اشاره کرده ايم که وب سايت هاي WordPress و Joomla و اصولا وب سايت هاي CMS آماده که به آنها قالب آماده نيز گفته ميشود  از پلتفورم هاي کاملا رايگان استفاده مي کنند که در دسترس عموم قرار دارد.شرکت هاي مختلف طراحي وب سايت تنها براي سرهم بندي کردن اجزاي آماده و رايگان اين نوع سايت ها يا تغييرات جزئي در ظاهر و جابجايي چند کُد ممکن است از شما مبالغ هنگفنتي را طلب کنند.در ادامه معايب و مشکلات بي شمار سايت هاي CMS آماده اي مانند وردپرس را برايتان کمي شرح خواهيم داد اما چيزي که الان لازم است بدانيد اين است که با اينکه در گذشته در زمينه طراحي اين نوع سايت ها مانند جوملا و وردپرس  بسيار فعال بوده ايم اما

واقعيت اين است که درصورت کمي جستجو در اينترنت خودتان نيز مي توانيد يک وب سايت قالب آماده را با استفاده از چندين پلتفورم موجود از جمله Joomla  ، WordPress ، Drupal ، Wix و.. براي خود بسازيد و اصلا نيازي به هزينه زياد جهت طراحي وب سايت با استفاده از اين پلتفورم ها وجود ندارد.

طراحي سايت با قيمت هاي خيلي ارزان يعني شروع دردسر!

به هيچ وجه ارزان نيست! منظور ما وب سايت هاي حرفه اي است که براي هر مشتري بصورت انحصاري کد نويسي و توليد مي شود. در واقع يک وب سايت ارزان نمي تواند حرفه اي باشد زيرا طراحي يک سايت حرفه اي نياز به استخدام و بکارگيري افراد حرفه اي دارد.بکارگيري طراحان و برنامه نويسان با تجربه و با سطح دانش بالا ، که ساليان زيادي به مطاله و آموزش پرداخته اند ارزان نيست.

همچنين به شرکت هايي که با قيمت هاي زير 3.000.000 تومان به شما وعده يک سايت اختصاصي را ميدهند با ديدي محتاطانه نگاه کنيد. بسياري از شرکت ها حتي ممکن است در ابتدا قيمت هاي کمي را براي طراحي اعلام کنند اما پس از مدتي با بهانه هاي مختلف مبالغ بيشتري را براي پيشبرد پروژه طلب نمايند. که در اين مورد مذاکرات اوليه و

اما تعرفه طراحي وب سايت مشهد قابل مديريت است تا در نهايت با استفاده از مشاوره هاي تخصصي و بررسي نيازها، قيمت نهايي معقول و به صرفه باشد.

فريب نام تجاري، برند و شرکت هاي طراحي سايت صفحه هاي اول گوگل را نخوريد!

 

برخي شرکت هاي طراحي سايت بواسطه سابقه بيشتر برند مطرح تري دارند و برخي نيز از طريق هزينه هاي هنگفت تبليغاتي در لينک هاي ابتدايي جستجوي گوگل قرار گرفته اند.البته تاکيد مي کنيم که اشاره ما به همه شرکت هاي طراحي وب سايت حاضر در صفحه اول جستحوي گوگل يا همه شرکت هاي قديمي نيست. نکته اي که قرار است در اين بخش راجع به آن صحبت کنيم اين است که برخي شرکت ها بواسط سابقه بيشتر و نام تجاري خود و همچنين تعداد بالاي مشتريان ، قيمت هاي بسيار بالايي را جهت طراحي يک سايت ساده اعلام مي کنند. در حالت عادي قيمت طراحي يک سايت اختصاصي ساده شرکتي نبايد از 10.000.000 تومان فراتر برود. اما مشاهده شده برخي از اين شرکت ها مبالغ چندين برابر را به بهانه هاي مختلف! از مشتريان خود دريافت مي کنند.

حقيقت اين است که خريد وب سايت مانند خريد پوشاک و لباس يا لوازم خاگي نيست! که قيمت آن وابستگي زيادي به نام تجاري داشته باشد

لازم است با نگاهي بازتر به قيمت هاي اعلامي کنيد. از طرفي بخاطر داشته باشيد معمولا شرکت هاي طراحي سايت قديمي تر همچنان از تکنولوژي هاي قديمي استفاده مي کنند به دليل اينکه بروزرساني و همسان سازي مجدد تمام بخش هاي سازمان با سيستم هاي جديد هزينه بسيار هنگفتي نياز خواهد داشت. از طرف ديگر، بزرگ بودن شرکت طراحي لزوما به معني حرفه اي تر بودن و بروزتر بودن نيست. بلکه طبق تجربه ي اکثر کاربران، هرچه شرکت طراحي بزرگتر و قديمي تر باشد و مشتريان بيشتري داشته باشد به همان اندازه پشتيباني ضعيفي خواهد داشت چراکه پاسخگويي به مشکلات مشتريان، زمان زيادي را طلب مي کند و عملا ممکن است براي يک تغيير يا يک رفع اشکال ساده مدتها در صف انتظار بمانيد!

طراحي وب سايت ترکيبي از هنر و دانش است ، استفاده از بروزترين تکنولوژي ها براي خلق اثري که بتواند وجه بسيار خوبي از شرکت و سازمان شما به مشتريان نشان دهد.

طراحي سايت اختصاصي با ASP.Net , قيمت بيشتر و کارايي چندين برابر

پيش از پرداختن به قيمت ها، توضيح مختصر ديگري لازم است و آن اينکه تمامي پروژه هاي طراحي سايت شرکت آوينا پرداز با استفاده از ASP.net شرکت مايکروسافت و و تحت الگوي MVC  انجام مي شود که بروزترين و حرفه اي ترين مِتُد برنامه نويسي تحت وب و طراحي وب سايت حال حاضر در دنيا است.

استفاده از اين روش ممکن است قيمت طراحي سايت شما در مشهد مقداري افزايش دهد اما مزاياي بيشمار طراحي سايت ASP.net و بويژه استفاده از الگوي پيشرفته MVC ، سرعت بالا، امکانات فوق العاده جهت گسترده شدن ،  هزينه نگهداري و آپديت راحت تر و..  کاملا شما را قانع خواهد نمود.

برخي از ويژگي هاي طراحي سايت با وردپرس

·         تضمين امنيت وب سايت ها از طرف مايکروسافت

·         سرعت بالاي وب سايت هاي طراحي شده

·         کنترل کامل بروي HTML از طريق MVC

تبديل وب سايت به قطعات بسيار کوچک که سرعت بروزرساني آن را چندين برابر مي نمايد

·         امکان طراحي وب سايت هاي کاملا دايناميک همراه با کنترل مضاعف بروي تمام اجزا

·         پتانسيل بالاي اين وب سايت ها براي گسترده تر شدن و اضافه نمودن ويژگي هاي جديد با صرف هزينه و زمان اندک

·         امکان اتصال وب سايت به انواع نرم افزارهاي داخلي و اپليکيشن هاي موبايل

بصورت کلي مي توان وب سايت ها را به دو دسته زير تقسيم بندي کرد:

اين وب سايت ها که به سايت هاي Presentation نيز معروف هستند بيش از 90% وب سايت هاي طراحي شده در وب را تشکيل مي دهند.سايت Presentation در حقيقت يک محسوب مي شود که بنا به درخواست صاحب وب سايت و همچنين نوع کسب وکار، ويژگي هاي مختلفي مي تواند داشته باشد و جوابگوي تمام نيازهاي بخش بسيار زيادي از مشاغل و فعاليت ها از جمله : پزشکان ، کلينيک ها ، شرکت هاي مهندسي ، طراحي دکوراسيون ، شرکت هاي خدماتي ، گالري ها ، شرکت هاي تجاري بين المللي ، وکلا ، آموزشگاه ها و.. مي باشد.

قيمت و تعرفه طراحي سايت حرفه اي در مشهد  presentation بر اساس ويژگي هايي که مشتري در نظر دارد محاسبه مي شود.

آيا من مي‌توانم پنل وبزي را در آينده ارتقا دهم؟

بله. شما هر زماني بخواهيد مي‌توانيد با پرداخت ما به التفاوت بين دو پکيج، سايت خود را در وبزي ارتقا دهيد.

آيا پشتيباني هزينه اي دارد؟

خير. پشتيباني در وبزي کاملا رايگان هست و کارشناسان وبزي در سريعترين زمان پاسخ سوالات و مشکلات شما را خواهند داد.

آيا بايد هاست مجزا خريداري نمايم؟

خير. تمامي پنل‌هاي وبزي شامل هاست پر سرعت و با امنيت بالا مي‌باشد. تمامي سرور‌هاي وبزي از آخرين تکنولوژي‌هاي روز دنيا بهره مي‌برند و در بهترين ديتاسنتر‌هاي ايران ميزباني مي‌شوند.

تفاوت طراحي سايت سنتي با وبزي چيست؟

وبزي نسل جديد طراحي سايت است. در طراحي سايت سنتي نياز به زمان و هزينه بالا براي کد نويسي است ولي در وبزي تنها با چند کليک و بدون نياز به دانش فني مي توان هر تغييري را انجام داد.

تفاوت وبزي با طراحي بر روي قالب آماده چيست؟

قالب هاي آماده شما را محدود مي کنند. همچنين اکثرا سرعت و امنيت پاييني دارند ولي در عوض وبزي يک محيط طراحي با اماکانات نا محدود هست که مي توانيد با کمک آن هر طرحي که در ذهن داريد را پياده سازي کنيد.

آيا امکان درخواست قالب اختصاصي است؟

بله. شما مي توانيد طراحي قالب سايت خودتان را به تيم وبزي يا به صد ها شرکت و فريلنسر که بر بستر وبزي خدمات ارائه مي کنند، بسپاريد.

 

 

 

 

 

 

طراحی سایت چیست؟ چه مراحلی دارد؟

در دنیای امروز با تغییر مسیر بسیاری ازکسب‌وکارهای سنتی به سمت کسب‌وکارهای اینترنتی، بازار فعالیت‌هایی همچون طراحی سایت رونق زیادی پیدا کرده است، اما چگونگی طراحی وب ‌سایت، مراحل آن، اینکه از کجا و چطور آغاز شود، همچنین شرایط طراحی وب و میزان هزینه‌های آن از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این نوشتار ضمن پاسخ به سوالات فوق، مفهوم طراحی وب‌سایت، تاریخچه و مراحل طراحی یک سایت موفق را بررسی خواهیم کرد.


طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا وب دیزاین Web-Design به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع‌رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن گفته می‌شود. طراحی وب‌ سایت یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. پیش از بررسی مراحل طراحی وب سایت، به مختصری از تاریخچه طراحی آن می‌پردازیم.


تاریخچه طراحی سایت


تیم برنرزلی، مخترع وب، با راه‌اندازی اولین وب سایت در سال۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستین سازنده وب در تاریخ به ثبت رساند. درنخستین وب سایت، از ابرمتن و ارتباط برای ارسال ایمیل (پست الکترونیک) استفاده شده بود. در این سایت ساده متنی هیچ‌گونه گرافیک، تصویر و حتی رنگ‌بندی به کار نرفته و هنوز هم در دسترس است.

مراحل طراحی وب سایت چیست؟


همان‌طور که بیان شد، طراحی وب سایت به معنی طراحی، ساخت و راه‌اندازی یک وب‌سایت یا بهینه‌سازی یک سایت قدیمی در بستر اینترنت است.  Web Design(وب دیزاین) شامل 4 مرحله اصلی است که در ادامه هرکدام را شرح می‌دهیم.


مرحله 1: طراحی وایر فریم



ابتدا با توجه به نوع سایت و نیاز مشتری، یک نمای کلی از سایت طراحی می‌کنیم. این نما شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و تعیین جایگاه و چیدمان المان‌ها و عناصر مختلف است. این مرحله از طراحی وب سایت «طراحی وایرفریم» نام دارد.


مرحله2: طراحی گرافیک سایت



پس از مشخص شدن محل قرارگیری عناصر سایت، باید سایت را طراحی کنیم. در این مرحله با توجه به نوع کسب‌‌وکار اینترنتی و با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص رنگ‌بندی و گرافیک سایت طراحی می‌شود.


مرحله3: کدنویسی و برنامه‌نویسی



باتوجه به سایت طراحی شده و نیاز مشتری، در این مرحله می‌توان از روش‌های مختلفی برای مدیریت سایت استفاده کرد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برنامه‌نویسی. تصمیم‌گیری در این بخش براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری صورت می‌گیرد.


مرحله4: راه‌اندازی سایت



پس از انجام 3 مرحله قبل، به راه‌اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت می‌پردازیم. در این مرحله پس از تهیه یک «هاست» و «نام دامنه مناسب»، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهیم.


وظایف طراح سایت


وظایف یک طراح سایت به این بستگی دارد که مسئولیت طراحی و ساخت کدام قسمت سایت را بر عهده دارد. برای راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای، به دو تیم یا دو شخص نیاز است. یک تیم برای طراحی شکل و ظاهر سایت و یک تیم برای طراحی کدهای سرور و کدهایی که برای کاربران قابل دیدن نیستند.



انواع طراحی سایت



در قسمت قبل با مفهوم Frontend (فرانت‌اند) و Backend (بک‌اند) سایت آشنا شدیم. اکنون به بررسی انواع طراحی وب سایت می‌پردازیم.

سایت‌ها به دو دسته کلی ایستاتیک (Static Website) و دینامیک (Dynamic Website) تقسیم می‌شوند.

  •     در سایت‌های ایستاتیک یا ایستا: تنها قسمت فرانت‌اند انجام می‌شود، یعنی مطالب و محتویات سایت تنها یک بار جمع‌آوری شده و هرکدام از صفحات سایت، جداگانه طراحی و بارگذاری می‌شوند. در این سایت‌ها هرگونه تغییر باید توسط طراح و کارشناس سایت انجام شود. از این مدل معمولا برای طراحی وب سایت‌های معرفی (که تا مدت‌ها محتوای آن تغییر نمی‌کند) استفاده می‌شود.
  •     سایت دینامیک یا پویا: در طراحی این سایت‌ها هر دو بخش فرانت‌اند و بک‌اند برنامه‌نویسی می‌شوند. سایت‌های پویا نیاز به تغییر مداوم محتوا دارند و باتوجه به کاربرد سایت، طراحی شده و توسعه پیدا می‌کنند. در سایت‌های داینامیک برنامه‌نویس بک‌اند، وظیفه پویا‌سازی وب‌سایت را بر عهده دارد و باید اسکریپتی را طراحی کند که سایت به‌طور کامل پویا باشد.

اما آنچه در ادامه به آن می‌پردازیم، بررسی این موضوع است که به‌طور کلی « طراحی وب‌ به چه دردی می‌خورد و هدف از طراحی آن چه می‌تواند باشد؟»

در دنیای امروز تقریبا برای هر هدف، یک سایت طراحی می‌شود تا به‌عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی‌، فروش و… مورد استفاده قرار گیرد. موفق‌ترین این سایت‌ها آن‌هایی هستند که اصول طراحی و بهینه‌سازی سایت را به‌درستی رعایت کرده‌اند تا محتوا را به مخاطبان خود نمایش دهند. طراحی و ساخت یک وب‌سایت کارآمد و موفق، این امکان را فراهم می‌کند که در کمترین زمان، جدیدترین محصولات به‌همراه مشخصات کامل آن‌، در اختیار مخاطبان قرار گیرد، این موضوع، رشد مشتریان و افزایش سود فعالیت اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟

 

مهم‌ترین عامل در تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای، فراگیری مفاهیم اولیه و سپس کسب تجربه است. بهترین مرجع  در زمینه یادگیری طراحی وب، می‌تواند آموزش‌های پروژه محور در زمینه طراحی وب سایت باشد. با انجام پروژه‌های مختلف حین آموزش، می‌توانید تجربه‌ اولیه در زمینه توسعه و آنلاین کردن یک سایت را به‌دست آورید. در ادامه به‌صورت مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم که برای تبدیل شدن به یک طراح سایت حرفه‌ای چه مراحلی را باید طی کنید.


گام اول: فراگیری زبان HTML



HTML مخفف عبارت Hyper Text Markup Language است، که در فارسی به آن «زبان نشانه‌گذاری ابرمتن» می‌گویند. از زبان HTML برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی صفحات وب استفاده می‌شود. این زبان با تگ‌ (دسته‌بندی‌ و برچسب‌گذاری‌در ارائه مطالب سایت) کار می‌کند و این تگ‌ها هستند که مشخص می‌کنند در صفحه وب از چه عناصری استفاده شده است.


گام دوم: فراگیری زبان CSS



دومین قدم برای کسی که قصد دارد به طراحی وب‌سایت بپردازد، استفاده از زبان (CSS   Cascading Style Sheets). این زبان به‌منظور زیباسازی و فرم‌دهی به صفحات وب، کاربرد دارد. به کمک CSS می‌توانید خصوصیاتی همچون رنگ‌، فونت‌، ابعاد، سایز، نحوه چیدمان عناصر و… را در صفحه وب تعیین کنید.


گام سوم: فراگیری زبان جاوا اسکریپت



با تسلط به زبان‌های HTML و CSS، قادر به طراحی صفحات وب ایستا (Static) خواهید بود. اما امروزه کاربران بیشتر از سایت‌های تعاملی و پویا استقبال می‌کنند. جاوا اسکریپت، از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای پویا کردن سایت به‌شمار می‌رود که از شیوه‌های مختلف برنامه نویسی پشتیبانی می‌کند. از این زبان می‌توان برای برنامه نویسی سمت سرور (Server Side)، اپلیکیشن‌های موبایل، بازی و اپلیکیشن‌های دسکتاپ استفاده کرد.


گام چهارم: فراگیری یک زبان برنامه‌نویسی سمت سرور مثل PHP



برنامه نویسان وب به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  •     برنامه‌نویسان سمت کاربر(Client-side): به طراحی ظاهر سایت می‌پردازند
  •     برنامه‌نویسان سمت سرور(Server-side): به پیاده‌سازی منطق سایت می‌پردازند


برای داشتن سایتی مفید و سودمند، صرف داشتن طراحی زیبا کافی نیست، سایت‌ها علاوه‌بر فرم و زیبایی، نیازمند محتوای صحیح و کارآمد هم هستند. سایت‌ها باید به‌نحوی طراحی شوند که نیازهای کاربران را به‌درستی اجرا کنند.


در پروژه‌های بزرگ تحت وب استفاده از یک زبان سمت سرور ضروری است. اهمیت استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی زمانی به‌خوبی مشخص می‌شود که می‌خواهیم میان کاربر، پایگاه داده و سرور ارتباط برقرار کنیم. با فراگیری  php می‌توانید اسکریپت‌هایی برای دریافت اطلاعات از کاربران بنویسید و بعد از پردازش این اطلاعات، آن‌ها را به کاربر برگردانید.


شرایط طراحی سایت



علاوه‌بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شده، شرایط طراحی وب سایت، نیز از موارد حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. راه‌اندازی یک سایت نیز درست همانند راه‌اندازی یک فروشگاه است و باید برای آن مکان، نام مناسب، مدیر و… در نظر گرفت. راه‌اندازی یک سایت موفق نیاز به 4 بخش اصلی دارد که شامل موارد زیر است:

  •     انتخاب نام دامنه مناسب
  •     هاست (اجاره فضایی برای ورود، ذخیره اطلاعات و محتویات سایت)
  •     طراحی قالب زیبا و کاربردی
  •     سیستم مدیریت و کنترل سایت

هزینه طراحی سایت



استارت شروع هر کاری به‌شکل درست و اصولی نیازمند صرف هزینه است. مواردی که برای داشتن یک سایت حرفه‌ای می‌تواند هزینه در بر داشته باشد، در ادامه بررسی خواهد شد. با توجه به مطالبی که در ادامه خواهد آمد، می‌توانید هزینه‌های تقریبی وب دیزاین را تخمین بزنید.


دامنه یا آدرس سایت



آدرس سایت به‌صورت سالانه یا پنج ساله اجاره داده می‌شود و تا زمانی که اجاره‌بها را پرداخت کنید، متعلق به شما خواهد بود. درصورت خودداری از پرداخت اجاره‌بها، دامنه سایت آزاد شده و متقاضی دیگری می‌تواند مالک آن شود.


هزینه هاست



به محیط مجازی اطلاق می شود که بر روی یک سرور برای یک سایت تدارک دیده شده است. هاست یک سرور به‌صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است. هرکس در هر لحظه از شبانه‌روز با وارد کردن آدرس سایت می‌تواند به محتوای ارائه شده دسترسی پیدا کند. بنابراین یک هاست امن و قابل اعتماد اهمیت زیادی دارد و هزینه آن نیز به‌صورت ماهیانه یا سالیانه محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن عوامل مختلف یک هاست خوب می‌تواند از ماهیانه 10 هزار تومان تا بیش از 100 هزار تومان هزینه داشته باشد.


هزینه طراحی وب سایت



همان‌طور که پیش از این اشاره شد، امروزه طراحی وب، با روش‌ها و تکنیک‌های مختلف برنامه‌نویسی صورت می‌گیرد. عواملی مانند مهارت طراح، تکنیک طراحی، امنیت طراحی و… در تعیین قیمت طرحی سایت موثر است. برای این مورد بازه قیمت از 100 هزار تومان تا 10 میلیون تومان توسط طراحان در نظر گرفته می‌شود.


هزینه تولید محتوا



همه می‌دانیم تولید محتوا در موفقیت یک سایت اهمیت زیادی دارد. یک سایت بدون محتوای جدید، جذاب و سئو شده نمی‌تواند از گوگل رتبه خوبی دریافت کند. قیمت گذاری در این بخش با توجه به توانایی و سابقه کارشناس تولید محتوا متفاوت است.


هزینه سئو سایت



سئو داخلی سایت با توجه به نوع قالب، زبان برنامه نویسی، حجم و نوع محتوا می‌تواند شامل هزینه‌های متفاوتی شود. برای سئو داخلی سایت هزینه‌ای بالغ بر 250 هزار تومان تا 3 میلیون تومان لازم است.


هزینه پشتیبانی سایت



هر سایت باتوجه به نوع فعالیت، نیاز به  پشتیبانی‌های متفاوتی دارد از جمله: آپدیت منظم کدنویسی و قالب‌ها، بررسی پیشرفت سایت در گوگل، بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه گوگل و… هزینه پشتیبانی سایت از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که باید محاسبه شود. برای پشتیبانی سایت باتوجه به حجم و نوع فعالیت، ماهیانه 250 هزار تومان تا 1 میلیون تومان هزینه لازم است.

سخن آخر

هرچند در نگاه اول، فرایند طراحی وب سایت، سخت و طولانی به‌نظر می‌رسد و موفقیت در آن نیازمند فراگیری مهارت‌های خاصی است، اما زمانی که با شیرینی این کار آشنا شوید و با انگیزه به آن ادامه دهید، ظرف مدت کوتاهی به جایگاه قابل‌قبولی خواهید رسید. در این نوشتار سعی کردیم ضمن بیان مراحل، اصول و گام‌های طراحی سایت، هزینه‌های تقریبی آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم.
اما آنچه در ادامه به آن می‌پردازیم، بررسی این موضوع است که به‌طور کلی « طراحی وب‌ به چه دردی می‌خورد و هدف از طراحی آن چه می‌تواند باشد؟»

در دنیای امروز تقریبا برای هر هدف، یک سایت طراحی می‌شود تا به‌عنوان پایگاه اطلاع‌رسانی‌، فروش و… مورد استفاده قرار گیرد. موفق‌ترین این سایت‌ها آن‌هایی هستند که اصول طراحی و بهینه‌سازی سایت را به‌درستی رعایت کرده‌اند تا محتوا را به مخاطبان خود نمایش دهند. طراحی و ساخت یک وب‌سایت کارآمد و موفق، این امکان را فراهم می‌کند که در کمترین زمان، جدیدترین محصولات به‌همراه مشخصات کامل آن‌، در اختیار مخاطبان قرار گیرد، این موضوع، رشد مشتریان و افزایش سود فعالیت اقتصادی را به‌دنبال خواهد داشت.

 

 

وب سایت فروشگاهی

 وب سایت فروشگاهی چیست

فروشگاه اینترنتی یا Online Shop به فروشگاه هایی گفته می شود که از طریق اینترنت و وب سایت محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند و اجناس و خدمات مختلف را برای فروش در آن معرفی می کند . مشتریان وب سایت شما پس از ورود به سایت کالا یا خدمات مورد نظر یا مورد نیاز خود را انتخاب می کنند و سفارش را ثبت میکنند .
 
سپس در مرحله بعدی ، روش پرداخت هزینه آن کالا یا خدمات و نحوه ارسال یا دریافت آن را انتخاب می کنند و پس از تایید سفارش خود از طریق مسئول فروش وب سایت ، کالا یا خدمات درخواستی برای آن ها ارسال می گردد .
 
در ادامه سوال وب سایت فروشگاهی چیست به بررسی ویژگی هایی که باعث میشود یک وبسایت فروشگاهی موفق باشد می پردازیم و سپس طراحی وب سایت فروشگاهی ارزان را معرفی می کنیم.
 
لوگو مناسب و گویا
یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در وب سایت فروشگاهی داشتن یک لوگو مناسب و واضح است.
 
به دلیل اینکه لوگو مانند یک کارت ویزیت هم برای هر نوع کسب و کاری ، چه کوچک و چه بزرگ ضروری است. اگر بخواهیم برای برند های معروف مواردی را بیاوریم، تنها با یک لوگوی شناخته شده ، یک وب سایت حرفه ای و موفق با یک سری عکس و فیلم منحصر بفرد کسب و کار خود و یک دکمه ی خرید کافی است تا به نتیجه دلخواه خود برسند.
 
به این مورد باید توجه داشته باشید که زمان زیادی صرف انتخاب لوگو نکنید علت این امر آن است که اگر در طولانی مدت کسب و کار شما موفق شد می توانید لوگوی خود را تغییر دهید و این امر باعث بروز مشکل خاصی برای شما نمی شود. نکته مهم این است که در انتخاب لوگو دقت داشته باشید تا ویژگی های کسب و کارتان در آن وجود داشته باشد.
 
تخفیف، هدیه و ارسال رایگان
کاربران در کسری از ثانیه تصمیم می گیرند که آیا یک وبسایت را دوست دارند یا خیر. به همین دلیل یک وب سایت فروشگاهی باید توجه مشتری را در همان لحظه‌ های ابتدایی ورود به سایت جلب کند، اگر این طور نباشد کاربران وب سایت هایی با صفحه اصلی جذاب تر و گیرا تر را برای خرید انتخاب می کنند.
 
هیچ چیز قدرتی به اندازه تخیف ویژه در صفحه اول ، توجه مشتری را جلب نمی کند. بسیاری از مردم در دوره‌ های تخفیف و فروش ویژه، بدون کمی اندیشیدن خرید می کنند و هر چیزی را حتی اگر نیاز نداشته باشند فقط به این علت که تخفیف دارد می خرند.
 
برخی از مشتریان با ارسال رایگان و برخی با ارسال هدیه جذب می شوند. اولین چزی خریداران به دنبال آن هستند تخفیف و فروش ویژه می باشد. بنابراین بهترین موقعیت آگهی‌های تخفیف دار و بنرهای جذاب در بالاترین قسمت صفحه اصلی یک وب سایت فروشگاهی توصیه می شود.
 
حمل و نقل رایگان نیز برای بسیاری از مشتریان مهم است. یک وب سایت فروشگاهی در اینترنت برای تمام مردم در تمام نقاط کشور است و یک بازار محلی به حساب نمی آید، پس باید هزینه حمل و نقل کالا یا خدمات را به صورت حساب های خود اضافه کند.
 
آخرین اخبار و محبوب ترین محصولات
برای خبر دادن درباره دوره‌ های تخفیف یا برنامه‌ های آینده کسب و کار و محصولات صفحه‌ی اصلی بهترین مکان است. یافتن محصولات خاص با قیمت های خاص هم نباید برای مشتریان پیچیده باشد.
 
به علاوه مشتریان ثابت بررسی چند محصول جدید و خاص را در صفحه‌ی اصلی را به اتلاف وقت برای گشتن به دنبال جدیدترین محصولات در صفحات داخلی سایت ترجیح می دهند.
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد