وب سایت فروشگاهی چیست

فروشگاه اینترنتی یا Online Shop به فروشگاه هایی گفته می شود که از طریق اینترنت و وب سایت محصولات و خدمات خود را ارائه می دهند و اجناس و خدمات مختلف را برای فروش در آن معرفی می کند . مشتریان وب سایت شما پس از ورود به سایت کالا یا خدمات مورد نظر یا مورد نیاز خود را انتخاب می کنند و سفارش را ثبت میکنند .
 
سپس در مرحله بعدی ، روش پرداخت هزینه آن کالا یا خدمات و نحوه ارسال یا دریافت آن را انتخاب می کنند و پس از تایید سفارش خود از طریق مسئول فروش وب سایت ، کالا یا خدمات درخواستی برای آن ها ارسال می گردد .
 
در ادامه سوال وب سایت فروشگاهی چیست به بررسی ویژگی هایی که باعث میشود یک وبسایت فروشگاهی موفق باشد می پردازیم و سپس طراحی وب سایت فروشگاهی ارزان را معرفی می کنیم.
 
لوگو مناسب و گویا
یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در وب سایت فروشگاهی داشتن یک لوگو مناسب و واضح است.
 
به دلیل اینکه لوگو مانند یک کارت ویزیت هم برای هر نوع کسب و کاری ، چه کوچک و چه بزرگ ضروری است. اگر بخواهیم برای برند های معروف مواردی را بیاوریم، تنها با یک لوگوی شناخته شده ، یک وب سایت حرفه ای و موفق با یک سری عکس و فیلم منحصر بفرد کسب و کار خود و یک دکمه ی خرید کافی است تا به نتیجه دلخواه خود برسند.
 
به این مورد باید توجه داشته باشید که زمان زیادی صرف انتخاب لوگو نکنید علت این امر آن است که اگر در طولانی مدت کسب و کار شما موفق شد می توانید لوگوی خود را تغییر دهید و این امر باعث بروز مشکل خاصی برای شما نمی شود. نکته مهم این است که در انتخاب لوگو دقت داشته باشید تا ویژگی های کسب و کارتان در آن وجود داشته باشد.
 
تخفیف، هدیه و ارسال رایگان
کاربران در کسری از ثانیه تصمیم می گیرند که آیا یک وبسایت را دوست دارند یا خیر. به همین دلیل یک وب سایت فروشگاهی باید توجه مشتری را در همان لحظه‌ های ابتدایی ورود به سایت جلب کند، اگر این طور نباشد کاربران وب سایت هایی با صفحه اصلی جذاب تر و گیرا تر را برای خرید انتخاب می کنند.
 
هیچ چیز قدرتی به اندازه تخیف ویژه در صفحه اول ، توجه مشتری را جلب نمی کند. بسیاری از مردم در دوره‌ های تخفیف و فروش ویژه، بدون کمی اندیشیدن خرید می کنند و هر چیزی را حتی اگر نیاز نداشته باشند فقط به این علت که تخفیف دارد می خرند.
 
برخی از مشتریان با ارسال رایگان و برخی با ارسال هدیه جذب می شوند. اولین چزی خریداران به دنبال آن هستند تخفیف و فروش ویژه می باشد. بنابراین بهترین موقعیت آگهی‌های تخفیف دار و بنرهای جذاب در بالاترین قسمت صفحه اصلی یک وب سایت فروشگاهی توصیه می شود.
 
حمل و نقل رایگان نیز برای بسیاری از مشتریان مهم است. یک وب سایت فروشگاهی در اینترنت برای تمام مردم در تمام نقاط کشور است و یک بازار محلی به حساب نمی آید، پس باید هزینه حمل و نقل کالا یا خدمات را به صورت حساب های خود اضافه کند.
 
آخرین اخبار و محبوب ترین محصولات
برای خبر دادن درباره دوره‌ های تخفیف یا برنامه‌ های آینده کسب و کار و محصولات صفحه‌ی اصلی بهترین مکان است. یافتن محصولات خاص با قیمت های خاص هم نباید برای مشتریان پیچیده باشد.
 
به علاوه مشتریان ثابت بررسی چند محصول جدید و خاص را در صفحه‌ی اصلی را به اتلاف وقت برای گشتن به دنبال جدیدترین محصولات در صفحات داخلی سایت ترجیح می دهند.